"Setiap airmata yang mengalir mampu menghilangkan rasa tertekan"

Bila Adik Simpan Dendam Kat Abang

: Assalamualaikum dan selamat tengah malam :

        First aku nak minta maaf sangat-sangat kat semua kawan-kawan aku jarang blogwalking semenjak dua menjak ni, bukan apa, broadband line celcom tak laku kat kawasan rumah aku ni, kena pakai maxis. Hmm.. Aku hanya mampu blogwalking kat yang datang blog aku je, yang pengunjung-pengunjung tetap. terima kasih pada mereka. (^_^) . 

         Kembali pada tajuk, gempak tak tajuk tu? mcm aku tengah gaduh dengan adikberadik aku, haha, sebenarnya tak pun. Aku jarang bergaduh dengan adik beradik, kalau dalam 3bulan tu ada la sekali, tu pun tak lain dan tak bukan mesti pasal berebut barang. (aku ni nampak je dah besar, tapi tak boleh mengalah dengan adik-adik, aku kan abang!).

          Cerita nya, aku balik malam tadi, dalam pukul 11.30PM 19hb April 2012. Masuk je rumah adik-adik aku semua dah tidur, bagus-bagus, esok kan sekolah. (^_^). Aku dah kunci pintu rumah semua, aku pun nak masuk dalam bilik, FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!! . Aku jerit satu rumah. tak kuat pun aku jerit, sebab adik-adik aku tak terjaga pun! Agak-agak korang kenapa aku jerit?

          Agak-agak la pun nak letak depan pintu Tikus, letak la arnab ke, kucing ke, ni letak tikus. Alahai, nak balas dendam pun agak-agak la. Entah mane-mane tah dia dapat tikus tu, aku dah la geli bab - bab tikus dengan lipas ni. Tikus tu sebenar nye , tikus mainan dorang ni, tapi nampak real. Seriously! Dorang beli depan sekolah kot~ And now, aku letak depan bilik parent aku.. HEHEHE..

         Ayah aku balik, First reaction, "Allah!" . alahai tak gempar langsung...
         Ibu aku pulak nak masuk bilik, "allah subahanallah! " EEE.. SIap meloncat-loncat lagi. HAHA.. Sambil-sambil aku menghadap PC ni sambil tersengih-sengih aku sedar-sedar ibu baling tikus tu kat aku.! HAHA, aku dah ta terkejut dah.. (^_^)

9 comments:

Emma said...

hahaa... tikus ok lagi.. sy x bleh kalo ular... adehh.. even mainan sekalipun, tetap xbleh.. geliiii sgt! huhu

Sis AI said...

Hahaha! Jahatnya adik2 tu.. Klu sy, dh kejut dh. Almaklum la, adik sorang pun sma umur je, jdi boleh la buli, hahaha!

sis92 said...

hee kejam betul lah diorang haha

tya™ said...

ok lagy tu...
aritu abah2 blaik je dri mncimng...ltak katak (umpan) atas kaki tira..sejuk je rse..trus jge dri tido...nsib bek katak tu ta lompat

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

perhhhhhhhhhh tikus erkk
mau x geli
Eeeeeee !
kalo lipas lagi la ad0oiiii
lari keliling rumah hikhik

Aboy93 said...

Emma : haha.. tgk la lepas ni bg ular pulak.. :D jiwa menyakat kuat meh..

Aboy93 said...

Sis Al : adik sy ramai, semua pernah merasa kene buli dgn sy.. HAHA

Aboy93 said...

tya : haha... Katak pun boleh.. XD lagi2 hidup.. pergh

Aboy93 said...

cik eyladilla : Hahaha.. XD lipas mmg bersepah kat bilik ni.. meh la amek satu.. XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...