"Setiap airmata yang mengalir mampu menghilangkan rasa tertekan"

Bersyukurlah dengan apa yang Kau ada

Assalamualaikum dan selamat tengah hari

----> First sekali entry ni tiada kene mengena dengan hidup mahupun mati? XD

----> Aku bukan lah bagus mana pun nak buat entry macam ni kan? tapi ni la apa yang aku nak tulis. Dan ini juga mungkin luahan hati. XD

----> Kepada yang diluar sana tu, korang bersyukur lah dengan apa yang korang nikmati pada hari ini. Seperti yang aku cakap kan, hidup ini ibarat roda. Tak semua benda yang korang ada pada hari ini tu akan ada pada masa depan. Kalau dah dikatakan benda tu nak hilang, dia akan hilang sekelip mata je.


----> Ok fine, kalau korang ada sesuatu tu, cuba la belajar bersyukur dengan apa yang korang dah ada, korang kene ingat bukan semua mampu untuk ada apa yang korang ada. Bila kau dah mampu untuk ada sesuatu tu, jangan la nak menunjuk-nunjuk.

-------------------> MASUK PART LUAHAN HATI <----------------------------

----> Jangan lah jadi seperti kawan aku ni, dia ni aku tak tahu la mental apa dia ni, suka sangat menunjuk-nunjuk dengan suatu benda. Kau kena ingat , yang kau menunjuk-nunjuk tu hasil bantuan dari aku jugak, tapi sikit pun nama aku kau tak sebut. Bro, orang lain tengok kau berbulu je, dengan aku sekali rasa macam nak tumbuk je muka kau. Yang kawan-kawan lain sibuk tanya aku kenapa aku tolong kau? Ya Allah, aku bukan nya manusia kejam weh, dah dia merayu-rayu minta tolong aku, aku bagi je lah.

----> Orang lain pun ada HandPhone canggih macam kau jugak, tapi tak ada pun nak menunjuk-nunjuk. Kalau satu hari Allah S.W.T. nak tarik balik rezeki kau tu, dia tarik sekelip mata je. Aku ada Benda lagi mahal dari kau, tapi tak ramai orang yang tahu, sebab apa? Sebab aku tak menunjuk macam kau.

----> Apa? Duit belanja RM200 seminggu tak cukup bagi kau? HAHA, apa ketahian ini? Ke kau nak menunjuk lagi yang kau belanja RM200 seminggu, HAHA, Bro, sampai part ni aku yang nak menaip ni pun geleng kepala.

----> aku doakan kau berubah, mendapat hidayah dan petunjuk sebelum hidup kau terumbang ambing, kau just ingat yang tak selama-lamanya kau senang.

saiful ikhsan
8/April/2012
1.17PM

4 comments:

Nama Dia Cik Iezan said...

Aboy~~~sabo je la... saya pown ada kawan macam tu jugak~tapi~dia ni lebih kurang mcm kawan awak tu jugakla... dia suka nak saing dgn saya...tp wat dunno je la...makin dlayan makin ngengada nti~~~ ^__^

Aboy93 said...

Entah la Cik Iezan, Sabar je la.. :(
Janji dia kawan, mcm mane kawan pun dia tetap kawan kan??
XD

Nama Dia Cik Iezan said...

tau takpe~~~dia nak jadi kwn yg baik ke x..itu pilihan dia, yg pting kita tak pulak buat benda yg sama~manusia manada sempurnanya~~~anggap jelah dlm banyak2 kelebihan yg dia ada, dia jugak ada keburukkannya... ^__^

Aboy93 said...

Betul, Betul kata orang, kawan yang baik tu mmg susah nak cari.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...