"Setiap airmata yang mengalir mampu menghilangkan rasa tertekan"

Orang Tamak Selalu Rugi???????


Salam semua... Sekian lama aku tak update blog ini, kelihatan blog ini semakin bersawang..

hehe.. =)
tapi takpelah, asalkan aku mampu untuk teruskan jua dunia blogging ini tanpa ada rasa putus asa..
Mesti korang pernah dengar pepatah menyatakan bahawa orang tamak selalu rugi?
hehehe.. disini aku bukan hendak menafikan pepatah ini cuma ku ingin berkongsi satu pepatah baru..
Orang Tamak Selalu Untung,
Orang Bodoh Selalu Rugi?

Haaaaaaaaa....
mcm ni cerita nya, andai ada satu pemandu teksi sapu ini, dia seorang yang tamak..
teksi dia boleh muat 4 orang penumpang, satu penumpang dikenakan RM3, tapi kalau dia tamak dia boleh muatkan 5 orang penumpang, kat sini dia dah untung lagi satu penumpang??
haha..
Betol kan?
dan bila teksi dia da bawak lebih penumpang,tapi dia bodoh, kebodohan nya terserlah apabili berlaku satu situasi dimana ada polis dihadapan tapi dia redah jugak polis tuh, taknak ikot laluan lain, so dia akan mengalami kerugian dalam saman yang diterima.
maka ini lah yang dikatakan orang bodoh selalu rugi..
=)

Disebabkan ini, ramai warganegara Malaysia bersikap tamak, tengok macam segelintir pemandu bas? bas da padat masih lagi mengambil penumpang?
well.. orang tamak kan selalu untung?? =)


2 comments:

The Crow Empire said...

keh2.. btol tu. tamak blh buat untung klau pandai. kalau bodo, tamak tak jadi ape. heheh..

Bz btol ko ni ek lame tak update? Bz study ke, bz dapat gf baru? keh3..

Fariq said...

ha aku tau.. meti ko kan pemandu teksi tu.. ngeh... :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...